Thursday, August 25, 2011

Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR)


   

        Jika kita sebut pasal Jalan TAR pasti ramai dah terbayang syurga bagi membeli- belah warga kota di Lembah Klang.. Jalan TAR sinonim dengan musim perayaan AIDIL FITRI yang umum mengetahui bahawa ia merupakn tempat yang sangat senifikan bagi masyarakat MELAYU untuk membeli belah sempena menyambut perayaan yang bakal menjelang

    Masuk semlam dah 3 kali aku duk pergi JAl TAr nie tapi satu ape pun aku x beli hanya menemankan orang yg teringin benor nak shopping raya.. Aku rela pergi ke jalan  TAR kerana aku rasa terhibur melihat kaum aku iaitu MELAYU begitu bersemangat menjalankan peniagaan kata orang kalu pandai tarik pelanngan pada musim2 perayaan macam nie ia umpama DURIAN RUNTUH bagi peniaga2 kecil. Semangat mereka yang adakalanya sehingga sanggup memperagakn pakain w/pun pkain blainan jntina membuatkan hati aku gembira setiap kali berada di JALAN TAR kerana melihat semangat berniaga yang ditunjukkan

      Setiap barang di JALN TAR mempunyai kualiti tersendiri di mna setiap pengunjungnnya pasti tidak akn pulang dengan tagan kosong kerana macam biasa faktor harga yg jauh lebih murah dr BIASA jika kena pada tutur bicara bermain harga.. Peniaga2 yang berada di sekitar JAln TAR ini sangat Ramah dan menunjukkan ciri2 yang di semai melalui prinsip rukun negara yang Ke-5

     KEsepaduan dan keamanan negara kita dapat kita lihat jika berada di JALN TAR yang bukan hanya menunjukkan kesepaduan malah ciri 1 MALAYSIA ... Jalan TAR mempunyai ciri2 tempat shopping yang murah dan paling mudah untuk dihubungi oleh pengankutan Awam.

No comments:

Post a Comment